Skip to main content

رولز-رویس موتور کارز محتویات تاریخچه مدل‌های تولیدی فروش جستارهای وابسته پانویس منابع پیوند به بیرون منوی ناوبریwww.rolls-roycemotorcars.comRolls Royce WraithRolls-Royce Motor Cars PressClub: 'Most dynamic and powerful Rolls-Royce in history set for debut at Geneva'"January 9, 2012 - Luxury carmaker Rolls-Royce enjoys record sales"Rolls-Royce Motor Carsوب‌گاه رسمی رولز-رویس موتور کارزووووو

Forceهندوستان موتورزماهیندراماروتی سوزوکیتاتا سومو گریندPremierSTiLEتاتا موتورزآئودیبنتلیBMWشورلتشرکت فورد موتورفیاتهونداهیوندایجگوار کارزلامبورگینیلندرورMercedes Benzمینیمیتسوبیشی موتورزNissanپورشهRenaultرولز-رویس موتور کارزاشکوداتویوتافولکس‌واگنولوو


رولز-رویس موتور کارزبنیان‌گذاری‌های ۱۹۹۸ (میلادی) در بریتانیاب‌ام‌وتولیدکنندگان موتور خودروهای لوکستولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری انگلستانخودروسازهای انگلیسیخودروسازهای بریتانیاییخودروهای انگلیسیرولز-رویسشرکت‌های بریتانیایی بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۹۸ (میلادی)شرکت‌های بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۹۸ (میلادی)شرکت‌های تولیدکننده وسایل نقلیه بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۹۸ (میلادی)شرکت‌های خودروسازی بریتانیاشرکت‌های مستقر در ساسکس غربیمارک‌های خودرو


انگلیسیشرکتخودروسازیبریتانیاییمهندسیطراحیتولیدتوزیعخودروهای لوکسچارلز رولزهنری رویسرولز-رویس لیمیتدهواگردورشکستگیرولز-رویس موتورزرولز-رویس هلدینگرولز-رویس موتورزویکرزگروه فولکس‌واگنب‌ام‌وزیرمجموعه‌ایب‌ام‌وهنری رویسچارلز رولزرولز-رویس لیمیتدمهندسی برقلیورپولچارلز رولزدانشگاه کمبریجهنری رویسچارلز رولزهنری رویسرولز-رویس لیمیتدهواگردجنگ جهانی اولکنکوردبنتلیموتور جتشرکت مادررولز-رویس موتورزویکرزمارگارت تاچررولز-رویس پی‌ال‌سیویکرزویکرز پی‌ال‌سیتانکجنگ‌افزارب‌ام‌وبنتلیب ام وپوند استرلینگگروه فولکس‌واگنب ام وب ام وگروه فولکس‌واگنب ام وگروه فولکس‌واگنبنتلیبنتلیب‌ام‌وب‌ام‌وخودروهای موتور جلو-محور عقبب ام ولیترخودروهای موتور جلو-محور عقبرولز-رویس فانتوم (۲۰۰۳)بریتانیاخودروی لوکسخودروهای موتور جلو-محور عقبحالت طبیعیسال مالی












رولز-رویس موتور کارز




از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد






پرش به ناوبری
پرش به جستجو























رولز-رویس موتور کارز
نوع
خودروسازی
بنا نهاده
۱۹۰۶: رولز-رویس لیمیتد
۱۹۹۸: ب‌ام‌و
بنیانگذاران
چارلز رولز
هنری رویس
دفتر مرکزی
بریتانیا براکنل، بریتانیا
مدیر عامل
تورستن مولر-اوتواس
رئیس هیئت مدیره
پیتر شوارتزینبر
محصولات
خودرو
خودروهای لوکس
مالک
ب‌ام‌و
کارکنان
۱٫۳۰۰ نفر (۲۰۱۴)
وبگاه
www.rolls-roycemotorcars.com


کارخانه رولز رویس، در دربی‌شر


رولز-رویس موتور کارز (به انگلیسی: Rolls-Royce Motor Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۱۹۰۶ توسط چارلز رولز و هنری رویس، تحت نام رولز-رویس لیمیتد تأسیس شد.


شرکت رولز-رویس از سال ۱۹۱۴ بخش طراحی و تولید موتورهای هواگرد را نیز به خط تولید کارخانجات خود اضافه کرد. در سال ۱۹۷۱ برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولز-رویس، دارایی‌های این شرکت از سوی دولت بریتانیا، ملی اعلام شد، سپس در سال ۱۹۷۳ شرکت رولز-رویس به دو شرکت تفکیک شد و بخش خودروسازی رولز-رویس موتورز نام گرفت و بخش هوافضای آن نیز تحت عنوان رولز-رویس هلدینگ ثبت گردید.


در ۱۹۸۰ مدیریت رولز-رویس موتورز به شرکت ویکرز سپرده شد. در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب‌ام‌و واگذار گردید و نام آن نیز به رولز-رویس موتور کارز تغییر پیدا کرد. این شرکت هم‌اکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی ب‌ام‌و به‌شمار می‌آید.




محتویات





  • ۱ تاریخچه

    • ۱.۱ رولز-رویس لیمیتد


    • ۱.۲ مدیریت ویکرز


    • ۱.۳ مدیریت گروه فولکس‌واگن


    • ۱.۴ مدیریت ب‌ام‌و



  • ۲ مدل‌های تولیدی

    • ۲.۱ فانتوم


    • ۲.۲ فانتوم کروکی کوپه


    • ۲.۳ فانتوم کوپه


    • ۲.۴ گوست



  • ۳ فروش


  • ۴ جستارهای وابسته


  • ۵ پانویس


  • ۶ منابع


  • ۷ پیوند به بیرون




تاریخچه


ریشه‌های تأسیس رولز رویس به اواخر سال ۱۹۰۳ و اوایل ۱۹۰۴ بازمی‌گردد، که این شرکت، اولین کارخانه تولید خودروی خود را، با مشارکت هنری رویس و چارلز رولز در شهر منچستر راه‌اندازی نمود. این شرکت در آغاز فعالیتش با نام رولز-رویس لیمیتد ثبت گردید.


فردریک هنری رویس پسر یک آسیابان بود، که در کارش ورشکست شده بود. وی که کوچک‌ترین فرزند خانواده بود، بعد از ورشکستگی شرکت اجاره‌ای پدر و مرگ وی، تأمین بخشی از هزینه چهار خواهر و برادر دیگر خود را به عهده گرفت. سپس در خط آهن شمال بریتانیا، شروع بکار کرد.


وی در اوقات فراغتش به مطالعه دروس مهندسی برق می‌پرداخت و این مطالعه و گرایش به سوی مسایل فنی سبب گردید تا با یک شرکت مهندسی برق رابطه برقرار کند. سه سال بعد از گذراندن مدت کوتاهی در یک شرکت قطعه‌سازی به لندن بازگشت و در شرکت نور و قدرت الکتریکی استخدام شد. وظیفه وی در این شرکت تأمین روشنایی و نور خیابان‌های لیورپول بود. قبل از تأسیس شرکت مهندسی برق و الکتریکی خود، در منچستر با سرمایه اندکی که پس‌انداز کرده بود - حدود۷۰ پوند - شرکتی برای تأمین برق در کارگاه‌ها به نام لل‌اچ رویس را پایه‌گذاری و تأسیس کرد. در این شرکت بود که دینام و جرثقیل‌های الکتریکی را ساخت و با سرمایه به دست آمده توانست کارخانه خود در منچستر را تأسیس کند و توجه خود را معطوف ساخت موتور اتومبیل نماید.


اولین اتومبیل رویس، یک چهارچرخه فرانسوی ناقص بود، که جانشین یک مدل فرانسوی دیگر شد. در طی سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۳ میلادی، موتورهای مدل دو سیلندر دکاویل و دودیون را ساخت. این اتومبیل یک مدل دو سیلندر ناصاف بود، که در طرح آن رویس تغییرات قابل توجهی به وجود آورد و پس از آن اولین اتومبیلش به نام رویس با موتور دو سیلندر و ۱۰ اسب بخار را در سال ۱۹۰۴ ساخت.


رویس، اتومبیل دو سیلندری ساخت که هر چند موفقیت تجاری ویژه‌ای را نصیبش ننمود ولی بهتر از مدل‌های مشابه فرانسوی‌اش بود. هنری با معرفی یکی از مدیران نمایشگاه دارش، با چارلز رولز آشنا شد. «چالز استوارت رولز» پسر بارون لانگتوک بود، که از فروش کالسکه‌های بدون اسب، موفقیت و پیشرفت قابل توجهی کسب کرده بود. چارلز رولز از دوران کودکی به تعمیر موتورهای ماشین علاقه بسیاری داشت. وی در سال ۱۹۰۲ کار خود در زمینه خودرو را با صادرات و واردات اتومبیل‌های فرانسوی، آغاز کرد. چارلز اولین اتومبیلش را در سن ۱۸ سالگی، قبل از ورود به دانشگاه کمبریج ساخت.


در پی تکمیل فرایند طراحی و ساخت اتومبیل، وی اقدام به فروش انواع خودرو نمود. پس از اینکه هنری رویس اتومبیل استثنایی خود را تولید کرد، رولز در هتل میدلند منچستر ترتیب ملاقاتی را با وی داد. نتیجه این مذاکره امضای قراردادی بین این دو خودروساز انگلیسی بود، که به اتومبیل رویس توسط سرمایه رولز رونق بخشید.


رویس پنج نوع خودروی متفاوت را تولید کرد، یک اتومبیل با قدرت ۱۰ اسب بخار، مدل دوم با قدرت ۱۵–۲۰ (با موتور و شاسی مشابه) و یک مدل شش سیلندر با ۳۰ اسب بخار قدرت و اتومبیلی با همین قدرت و چهار سیلندر. اتومبیل‌های فوق در ماه دسامبر ۱۹۰۴ میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمدند. مشارکت چارلز رولز و هنری رویس در سال ۱۹۰۶ به تأسیس شرکت خودروسازی رولز-رویس انجامید. در این شرکت، رویس امور تفکیکی را بر عهده داشت و رولز مدیریت امور بانکی و تجاری را در دست داشت، همچنین سرمایه لازم برای ساخت اتومبیل چهار سیلندر بعدی را فراهم نمود.


اولین اتومبیلی که با نام «رولزرویس» به فروش رسید، رولزرویس سیلور کاست نام داشت، با یک موتور شش سیلندر خطی که در سال ۱۹۰۶ تولید و در کمتر از یک سال، به عنوان بهترین اتومبیل سال جهان، برگزیده شد.[۱]


همکاری رولز و رویس با هم بیش از ۶ سال طول نکشید، زیرا چارلز در سن ۳۲ سالگی در ۱۲ ژوئیه ۱۹۱۰ میلادی در سانحه هوایی درگذشت. وی اولین بریتانیایی بود که بر اثر سقوط هواپیما، جانش را از دست می‌داد. بعد از مرگ وی، هنری رویس به تنهایی هدایت کارخانه را بر عهده گرفت.



رولز-رویس لیمیتد



رولز-رویس لیمیتد به وسیلهٔ چارلز استوارت رولز و سر فردریک هنری رویس بنیان گذاشته شد. از سال ۱۹۱۴ نیز، بخش طراحی و تولید موتورهای هواگرد به این مجموعه اضافه گردید. طی جنگ جهانی اول، هنری رویس برای ارتش انگلستان موتورهای هواپیما تولید می‌کرد. بعد از اتمام جنگ، تولید موتور و شاسی اتومبیل را دوباره آغاز کرد. وی به خاطر خدمات شایانی که در زمینه ساخت موتور هواپیما و اتومبیل انجام داده بود، در سال ۱۹۳۰ لقب شوالیه را آن خود کرد. امروزه رولزرویس یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌ها در زمینه ساخت موتور هواپیما است تا جایی که موتور هواپیمای کنکورد توسط این کارخانه ساخته شدند.


پس از توسعه کارخانجات این شرکت، در نخستین سال‌های پس از جنگ، رولز-رویس شرکت بنتلی را خریداری کرد. هنری رویس در سن ۷۰ سالگی در حالی که مشغول کشیدن طرح‌های جدیدی برای افزایش سرعت اتومبیل‌هایش بود، درگذشت.


در سال ۱۹۷۱ رولز-رویس زیر بار هزینه‌های ساخت موتور جت آربی۲۱۱ فلج شده بود، که این امر سبب ملی شدن این شرکت، تحت نام رولز-رویس(۱۹۷۱)لیمیتد گردید. در سال ۱۹۷۳ بخش تولید خودرو این شرکت، از شرکت مادر تفکیک شد و رولز-رویس موتورز نام گرفت. استقلال این شرکت تنها هفت سال دوام آورد و در سال ۱۹۸۰ در پی بروز مشکلات مدیریتی، اداره امور بخش خودروسازی آن، به شرکت ویکرز واگذار شد.


رولز رویس(۱۹۷۱)لیمیتد (یا بخش تولید موتورهای هواگرد) نیز به‌عنوان یک شرکت ملی به کار خود ادامه داد، تا این که در سال ۱۹۸۷ در جریان خصوصی‌سازی‌های زمان مارگارت تاچر، رولز-رویس لیمیتد نیز خصوصی اعلام شد و رولز-رویس پی‌ال‌سی نام گرفت.



مدیریت ویکرز


رولز-رویس موتورز در ۱۹۸۰ به کمپانی ویکرز پیوست شد. ویکرز پی‌ال‌سی یک شرکت دولتی بریتانیایی بود، که در زمینه ساخت تانک و جنگ‌افزار فعالیت می‌کرد، همچنین این شرکت در زمینه تولید خودرو و قطعات خودرو نیز فعال بود. ویکرز تا زمان خصوصی شدن رولز-رویس وظیفه مدیریت آن را برعهده داشت.



مدیریت گروه فولکس‌واگن


در سال ۱۹۹۸ صاحبان شرکت رولز رویس موتورز تصمیم به فروش این شرکت گرفتند. شرکت ب‌ام‌و جدی‌ترین خریدار رولز رویس بود، چرا که در گذشته موتور و بعضی دیگر از قطعات رولز رویس و بنتلی را، این شرکت آلمانی تهیه می‌نمود.


آخرین پیشنهاد ب ام و؛ ۳۴۰ میلیون پوند استرلینگ بود، ولی این مبلغ با پیشنهاد ۴۳۰ میلیون پوندی گروه فولکس‌واگن شکسته شد، اما به علت این که مدیران رولز رویس اصرار بر فروش شرکت به ب ام و را داشتند، طبق توافقی قرار بر این شد، که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ ب ام و کماکان، موتور و تجهیزات خودروهای رولز رویس را تأمین کند و اجازه داشته باشد، از نام‌های تجاری آن‌ها استفاده نماید.[۲]



مدیریت ب‌ام‌و


توافق انجام شده میان مدیران رولز-رویس و گروه فولکس‌واگن، تنها تا پایان سال ۲۰۰۲ اعتبار داشت، بنابراین از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۳ متوقف شد و از این تاریخ به بعد، تنها شرکت ب ام و حق استفاده از نام تجاری رولز رویس را داشت، همچنین گروه فولکس‌واگن نیز طبق قرارداد امضا شده در ۱۹۹۸ می‌باید نام خودروهای تولید بنتلی را از رولزرویس-بنتلی به بنتلی تغییر دهد. در حال حاضر نام تجاری رولز-رویس تنها متعلق به شرکت خودروسازی ب‌ام‌و می‌باشد.



مدل‌های تولیدی


از زمانی‌که شرکت ب‌ام‌و، کنترل رولز رویس را بدست گرفته، تاکنون ۴ مدل خودرو توسط این کمپانی طراحی و به صنعت خودروسازی عرضه شده‌است.


  • رولز-رویس فانتوم (۲۰۰۳)

  • رولزرویس فانتوم کروکی کوپه

  • رولزرویس فانتوم کوپه

  • رولزرویس گوست

  • رولزرویس کالینان


فانتوم



2003-2008 Rolls-Royce Phantom 01.jpg

رولز-رویس فانتوم، خودرویی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده و سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار است. فانتوم اولین مدل رولز رویس است، که ب ام و به‌طور مستقل تولید نمود. این مدل مجهز به موتوری ۱۲ سیلندر، با حجم ۶٫۷ لیتر است. قیمت این مدل از حدود ۲۵۰٬۰۰۰ پوند به بالا می‌باشد.



فانتوم کروکی کوپه


RRDropheadCoupe.jpg

رولزرویس فانتوم کروکی کوپه، از نوع خودروهای موتور جلو-محور عقب است، که در سال ۲۰۰۷ تولید شده‌است.[۳] طراحی آن بر پایه رولز-رویس فانتوم (۲۰۰۳) بوده و از خودروهای مفهومی این کمپانی به‌شمار می‌آید. فانتوم کروکی کوپه با قیمت پایه ۴۴۳٫۰۰۰ دلار، یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای رولزرویس می‌باشد.[۴]



فانتوم کوپه



Rolls-Royce Phantom-Coupé Front-view.JPG

رولزرویس فانتوم کوپه، خودرویی لوکس است که از سال ۲۰۰۸ تاکنون توسط رولز-رویس موتور کارز در بریتانیا تولید می‌شود.[۵] این خودرو در کلاس خودروی لوکس قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده‌است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار می‌باشد.[۶]



گوست



2011-0719-Rolls-Royce Ghost.jpg

رولزرویس گوست، خودرویی است که از سال ۲۰۱۰ تاکنون تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۵٬۳۹۹ میلی‌متر و عرض آن ۱٬۹۴۸ میلی‌متر و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۵۵۰ میلی‌متر می‌باشد. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۸ دنده به صورت خودکار است.


[۷]



فروش


شرکت خودروسازی رولز رویس در سال مالی ۲۰۱۲ با فروش ۳٫۵۷۵ دستگاه خودرو، بالاترین میزان فروش خود را تجربه کرده‌است.






















سال مالیمجموع فروش
۱۹۷۸۳٬۳۵۷
۲۰۰۵[۸]۷۹۶
۲۰۰۶[۸]۸۰۵
۲۰۰۷۱٬۰۱۰
۲۰۰۸[۹]۱٬۲۱۲
۲۰۰۹[۹]۱٬۰۰۲
۲۰۱۰[۹]۲٬۷۱۱
۲۰۱۱[۱۰]۳٬۵۳۸
۲۰۱۲[۱۱]۳٬۵۷۵


جستارهای وابسته


  • رولز-رویس لیمیتد

  • رولز-رویس پی‌ال‌سی

  • رولز-رویس موتورز

  • رولز-رویس نورث آمریکا

  • ب‌ام‌و


پانویس




  1. . 


  2. . 


  3. . 


  4. http://www.edmunds.com/car-news/2014-rolls-royce-wraith-set-for-2013-geneva-auto-show.html


  5. Rolls Royce Wraith


  6. Rolls-Royce Motor Cars PressClub: 'Most dynamic and powerful Rolls-Royce in history set for debut at Geneva', Press Release published 18 Jan 2013


  7. . 


  8. ۸٫۰۸٫۱ http://www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=26820 BMW Group Achieves New Sales Revenue Record In 2006


  9. ۹٫۰۹٫۱۹٫۲ . 


  10. "January 9, 2012 - Luxury carmaker Rolls-Royce enjoys record sales"..mw-parser-output cite.citationfont-style:inherit.mw-parser-output qquotes:"""""""'""'".mw-parser-output code.cs1-codecolor:inherit;background:inherit;border:inherit;padding:inherit.mw-parser-output .cs1-lock-free abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Lock-green.svg/9px-Lock-green.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output .cs1-lock-limited a,.mw-parser-output .cs1-lock-registration abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/Lock-gray-alt-2.svg/9px-Lock-gray-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output .cs1-lock-subscription abackground:url("//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Lock-red-alt-2.svg/9px-Lock-red-alt-2.svg.png")no-repeat;background-position:right .1em center.mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registrationcolor:#555.mw-parser-output .cs1-subscription span,.mw-parser-output .cs1-registration spanborder-bottom:1px dotted;cursor:help.mw-parser-output .cs1-hidden-errordisplay:none;font-size:100%.mw-parser-output .cs1-visible-errorfont-size:100%.mw-parser-output .cs1-subscription,.mw-parser-output .cs1-registration,.mw-parser-output .cs1-formatfont-size:95%.mw-parser-output .cs1-kern-left,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-leftpadding-left:0.2em.mw-parser-output .cs1-kern-right,.mw-parser-output .cs1-kern-wl-rightpadding-right:0.2em


  11. . 



منابع


  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Rolls-Royce Motor Cars». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۱ مارس ۲۰۱۳.


پیوند به بیرون




  • وب‌گاه رسمی رولز-رویس موتور کارز















































































































برگرفته از «https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=رولز-رویس_موتور_کارز&oldid=25637561»










منوی ناوبری



























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.544","walltime":"0.714","ppvisitednodes":"value":7305,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":112643,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":5093,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":13,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":3,"limit":500,"unstrip-depth":"value":1,"limit":20,"unstrip-size":"value":8530,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 533.153 1 -total"," 37.03% 197.442 1 الگو:پانویس"," 21.71% 115.728 6 الگو:یادکرد_وب"," 20.17% 107.535 6 الگو:یادکرد/هسته"," 17.87% 95.267 7 الگو:Navbox"," 15.29% 81.511 1 الگو:جعبه_اطلاعات_شرکت"," 13.65% 72.788 1 الگو:Infobox"," 12.04% 64.180 1 الگو:Cite_web"," 10.61% 56.553 1 الگو:ب‌ام‌و"," 9.83% 52.431 55 الگو:عدد_به"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.142","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":3379365,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1255","timestamp":"20190311152012","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":182,"wgHostname":"mw1266"););

Popular posts from this blog

Masuk log Menu navigasi

Identifying “long and narrow” polygons in with PostGISlength and width of polygonWhy postgis st_overlaps reports Qgis' “avoid intersections” generated polygon as overlapping with others?Adjusting polygons to boundary and filling holesDrawing polygons with fixed area?How to remove spikes in Polygons with PostGISDeleting sliver polygons after difference operation in QGIS?Snapping boundaries in PostGISSplit polygon into parts adding attributes based on underlying polygon in QGISSplitting overlap between polygons and assign to nearest polygon using PostGIS?Expanding polygons and clipping at midpoint?Removing Intersection of Buffers in Same Layers

Старые Смолеговицы Содержание История | География | Демография | Достопримечательности | Примечания | НавигацияHGЯOLHGЯOL41 206 832 01641 606 406 141Административно-территориальное деление Ленинградской области«Переписная оброчная книга Водской пятины 1500 года», С. 793«Карта Ингерманландии: Ивангорода, Яма, Копорья, Нотеборга», по материалам 1676 г.«Генеральная карта провинции Ингерманландии» Э. Белинга и А. Андерсина, 1704 г., составлена по материалам 1678 г.«Географический чертёж над Ижорскою землей со своими городами» Адриана Шонбека 1705 г.Новая и достоверная всей Ингерманландии ланткарта. Грав. А. Ростовцев. СПб., 1727 г.Топографическая карта Санкт-Петербургской губернии. 5-и верстка. Шуберт. 1834 г.Описание Санкт-Петербургской губернии по уездам и станамСпецкарта западной части России Ф. Ф. Шуберта. 1844 г.Алфавитный список селений по уездам и станам С.-Петербургской губернииСписки населённых мест Российской Империи, составленные и издаваемые центральным статистическим комитетом министерства внутренних дел. XXXVII. Санкт-Петербургская губерния. По состоянию на 1862 год. СПб. 1864. С. 203Материалы по статистике народного хозяйства в С.-Петербургской губернии. Вып. IX. Частновладельческое хозяйство в Ямбургском уезде. СПб, 1888, С. 146, С. 2, 7, 54Положение о гербе муниципального образования Курское сельское поселениеСправочник истории административно-территориального деления Ленинградской области.Топографическая карта Ленинградской области, квадрат О-35-23-В (Хотыницы), 1930 г.АрхивированоАдминистративно-территориальное деление Ленинградской области. — Л., 1933, С. 27, 198АрхивированоАдминистративно-экономический справочник по Ленинградской области. — Л., 1936, с. 219АрхивированоАдминистративно-территориальное деление Ленинградской области. — Л., 1966, с. 175АрхивированоАдминистративно-территориальное деление Ленинградской области. — Лениздат, 1973, С. 180АрхивированоАдминистративно-территориальное деление Ленинградской области. — Лениздат, 1990, ISBN 5-289-00612-5, С. 38АрхивированоАдминистративно-территориальное деление Ленинградской области. — СПб., 2007, с. 60АрхивированоКоряков Юрий База данных «Этно-языковой состав населённых пунктов России». Ленинградская область.Административно-территориальное деление Ленинградской области. — СПб, 1997, ISBN 5-86153-055-6, С. 41АрхивированоКультовый комплекс Старые Смолеговицы // Электронная энциклопедия ЭрмитажаПроблемы выявления, изучения и сохранения культовых комплексов с каменными крестами: по материалам работ 2016-2017 гг. в Ленинградской области